IULIANA LUNGU (RO): Proces hysterektómie

Iuliana Lungu je rumunská poetka, psychologička-psychoterapeutka, ktorá sa zaoberá psychoanalýzou.



.povedz mi

Povedz mi:

Ako sa dostaneš
z izolácie

ako udržíš
svoje orgány nehysterické,

ako ich ochrániš pred roztrhnutím:

keď hovoríš o sebe,
s pocitom hanby

keď hovoríš s nenávisťou
o iných

***

povedz mi

ako prekonáš
ten strach zo smrti
keď lekár cituje
(ale nie z tvojich básní)

z chirurgickej učebnice:
trubičku vyberieme cez chrbát.
keď sa ťa opýta
žena:
na čo by boli tvoje vaječníky?

už nikdy nebudeš mať deti

akokoľvek
mi to povedz

***

Coryphéa:

Keď si ponížená,

popretá
jediné čo zostane
JE TOTO:

hanba
vina
a znovu hanba

n e i s t o t a

všetky útoky.
strach:
dýchať
pohnúť sa.

rozhodnúť sa.
Svet
vie všetko:

Tvoja báseň je
natiahnutá na linajky
škrtená
mučená

Prečo to robíš?

t
y

m
a

r
o
z
š
t
v
r
t
í
š

poézia ma spojí späť.

Moja báseň JE.
Pretože moje meno JE.
Pretože moje riadky
SÚ.
Moje hrdlo JE
mučené JA SOM pretože.

ROBÍM TOTO:

moja technika
má dobre-
definovaný účel:

rýchle obsadenie
priestoru.
interne

strach z opustenia
spôsobuje že:

jeden, ktorý má svet v sebe,
odpovedá všetkým.
(Zabudla som, kto to povedal)

...

Z RO do AJ preložila: Daniela Hendea
Z AJ do SK preložila: Ola Glustik a Martina Grman

...

Iuliana Lungu je rumunská poetka, psychologička-psychoterapeutka, ktorá sa zaoberá psychoanalýzou.

O psychoanalýze publikovala eseje a články v časopise s názvom Self a Asociației de Consiliere și Psihoterapie Psihanalitică București (napríklad: „Kompromis u Michelangelovho Mojžiša od Sigmunda Freuda“, „O utrpení duše“, „Žena bez tieňa v súvislosti s neplodnosťou“ atď.). Prekladá tiež články a eseje o psychoanalýze.

Prvýkrát publikovala poéziu v roku 2016, na stránke qPoem. V roku 2017 debutovala časopisecky v rumunskom periodiku Cultură Familia, neskôr svoju tvorbu uverejnila aj v kultúrnom mesačníku Vatra a v časopise Prăvălia Culturală.

Zapojila sa aj do on-line rezidenčného programu vydavateľstva Cartea Românească, ktorý vedie poetka Medeea Iancu. Práve s Medeeou pripravila svoju prvú zbierku básní s názvom Kommos - Proces hysterektómie (originálny názov: Kommos - Procesiune pentru histerectomie), ktorá bude tento rok publikovaná rumunským vydavateľstvom FrActalia.


Viac informácii o tejto poetke nájdete na:








Komentáre

  1. Tko god danas čita ovo svjedočanstvo, trebao bi slaviti sa mnom i mojom obitelji, jer je sve počelo kao šala za neke ljude, a drugi su rekli da je to nemoguće. Moje ime je Božo Šime i ja sam iz Zagreba, ali se sa suprugom selim u SAD. Sretno sam oženjen s dvoje djece i lijepom ženom. Nešto strašno se dogodilo mojoj obitelji, kada sam izgubio posao i moja žena je napustila moju kuću jer nisam mogla dobro voditi brigu o sebi i potrebama obitelji. od nje i moje djece u tom određenom trenutku. Uspjela sam devet godina, bez žene koja bi me podržavala da se dobro brinem o djeci. pokušavam poslati test poruku svojoj supruzi, ali ona me blokira od razgovora s njom i pokušavam razgovarati s njenom prijateljicom i članovima njezine obitelji, ali još uvijek znam da mi netko može pomoći, a ja sam kasnije podnio prijavu tako mnogo tvrtki, ali ipak su to učinili ne zovi me, dok ne dođe vjerni dan koji nikada neću zaboraviti u svom životu. Kad sam sreo jednog starog prijatelja kojeg sam objasnio svim svojim poteškoćama i rekao mi o velikom čovjeku koji mu pomaže da dobije dobar posao u coca cola tvrtka, a on mi je rekao da je njegova čarolija, ali ja sam osoba koja nikada ne vjeruje u čarolija čarolija, ali sam odlučio da ga pokušati i Drigbinovia me uputio i pokazao mi što učiniti u ovih sedam dana ručak čaroliju. Pratim sve upute i radim ono što me je zamolio da učinim dobro. Drigbinovia se pobrinuo da je sve prošlo dobro i moja supruga bi me opet vidjela nakon što je Drigbonovia izvrstan posao. Moja me žena nazvala s nepoznatim brojem i ispričala se i rekla mi da joj stvarno nedostajem ja i naša djeca i moja žena se vraćaju kući. I nakon dva dana Tvrtka koju sam poslala u svoje pismo za priznanje, sada sam menadžer tvrtka u SAD-u. Savjetujem vam ako imate bilo kakvih problema pošaljite poruku na ovu e-poštu: doctorigbinovia93@gmail.com ili WhatsApp on na +2348144480786 i dobit ćete najbolji rezultat. Uzmi stvari zdravo za gotovo i to će ti biti oduzeto. Želim vam najbolje.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky